Blogger tarafından desteklenmektedir.

Bağlantılar

İzleyiciler

4 Ocak 2012 Çarşamba

100 Soruda Üniversite

Üniversite Kayıt Nasıl Yapılır ?SORU: Birinci ve ikinci öğretim arasında bir fark var mı?

CEVAP: Öğrenim ücreti ve ders saatleri dışında hiç bir fark yok. Öğrenim ücreti, normalin iki katı ve dersler de genellikle öğlenden sonra başlıyor.

SORU: Aynı anda iki üniversitede kaydım olabilir mi? Halen öğrenciyim ve üçüncü sınıftayım. Hukuk istiyorum. Kazandığımda her ikisini de birlikte götürebilir miyim?

CEVAP: Biri açık öğretim olmak koşuluyla aynı anda iki fakültede öğrenim görmek mümkün ama örgün öğretim kurumları için bu mümkün değil. Diğerine başvurmanız için öncekinden kaydınızı sildirmeniz gerekir...

SORU: Kayıt sırasında askerlik tecil belgesi de isteniyor mu?

CEVAP: ÖSYS ile bir yükseköğretim programına yerleşen yükümlülerin askerlik durumları, üniversiteler tarafından

http://kamu.turkiye.gov.tr internet adresinde görülebilecektir.

Eğer askerlikle ilgili ekstra sorunlar yaşanırsa da askerlik şubelerine başvurmanız gerekmektedir

SORU: Üniversitelerde kayıtlar ne zaman başlayacak. Bir süre yurtdışında olacağım, benim yerime ailem kaydımı yaptırabilir mi? Ya da posta ile kayıt yaptırabilir miyim?

CEVAP: 2011-2012 ders yılında, ÖSYS sonuçlarına göre bir programa kayıt hakkı kazanan adayların kayıt işlemleri bütün üniversitelerde 5-9 Eylül 2011 tarihleri arasında yapılacak. Kayıtlar için öğrencilerin bizzat gitmeleri gerekiyor. Ama haklı gerekçeler olursa, üniversiteler bazen farklı davranabiliyor. Posta ile kayıt olmuyor. Kazandığınız üniversite ile şimdiden kontak kurmakta yarar var.

SORU: Hiç bir yeri kazanamayanlar, ek yerleştirmeden nasıl yararlanacak? Nasıl bir yol izlenecek?

CEVAP: Yükseköğretim programlarına kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra boş kalan kontenjanlar üniversitelerce

ÖSYM ye bildirilecektir. Yükseköğretim programlarının 2011-ÖSYS sonuçlarına göre (sınavsız geçiş dahil)

yapılan genel yerleştirme sonunda boş kalan veya kaydolmama nedeniyle dolmayan kontenjanlarına ve varsa

yeni açılan yükseköğretim programlarına ÖSYM tarafından merkezöee olarak Ek Yerleştirme yapılacaktır.

Sınavsız geçiş dahil Merkezöee Yerleştirmede açık öğretimin kontenjansız programları dışında bir yükseköğretim

programına yerleştirilen adaylar Ek Yerleştirme için başvuramayacaktır. (Merkezöee Yerleştirmede bir örgün

yükseköğretim programına yerleştirilmiş adaylar ile kontenjan sınırlaması olan açık öğretim programlarına

yerleştirilmiş olan adaylar, Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesinin kontenjan sınırlaması olmayan lisans ve ön lisans programlarına Ek Yerleştirme için başvuru yapabileceklerdir.)

SORU: Her yıl mazeret kaydı oluyormuş, bu yıl da olacak mı?

CEVAP: Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan aday herhangi bir hak iddia edemez. Ama kabul edilebilir mazereti olanlar için her yıl bir gün için de olsa mazeret kayıt şansı tanınıyor. Yine tanınabilinir.
SORU: Öğrenim gördüğüm üniversitenin, daha çok istediğim bir bölümünü kazandım. Yeniden hazırlık okumam gerekir mi? Ayrıca bazı derslerden muaf olabilir miyim?

CEVAP: Hazırlık okumanıza gerek kalmaz. Derslerden hangilerinin sayılıp, sayılmayacağına da ilgili bölümlerin kurulları karar verir.

SORU: Üniversiteyi kazandım ama şuan sigortalı bir işte çalışıyorum. Sigortamı iptal etim ama yine de bu ay sigortalı görünüyorum. Burs başvurusu yapacağım bir sorun olur mu?

CEVAP: Sanıyorum olmaz. Burs çıktığı tarih geçerli olur o zamana kadar da sigortan bitmiş olur.

SORU: TM öğrencisiyim YGS 4'ten 422 puan aldım sıralamam 60 bin. Zihinsel engeliler öğretmenliğini tercih etttim. Geçen sene 91 binde alan yer, bu sene 60 bindeki bana gelmedi, benden önceki herkes, bu bölümü tercih etti mi, yoksa dışardan adam mı getirdiler? Bu nasıl matematik, nasıl kılavuz, aydınlatırsanız sevinirim...

CEVAP:Puan ve sıralamalarda ciddi oynamalar olabiliyor. Borsa gibi ilgi gördükçe puan artıyor. Önemli olan, senin puanından yüksek mi, düşük mü olduğu? Bir sorun varsa ÖSYM'ye başvurabilirsin.

SORU: Kayıt için sadece internet çıkış belgesi yeterli mi?

CEVAP: Merkezöee yerleştirme işlemi ile bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan adayın kaydını yaptırabilmesi, ilgili

yükseköğretim kurumunun aradığı bütün koşulları taşımasına bağlıdır. Adayın internet ortamında bir programı

kazandığının yazılmış olması bu adaya, ilgili programın öngördüğü diğer koşulları taşımadan kayıt yaptırma

hakkı vermez. Üniversiteler bu konuda ek belge isteyebilirler. Ayrıca önemli olan ÖSYM'nin onlara gönderdiği belgelerdir.

SORU: Fizik Tedavi'yi bıraktım Tıbba geçiş yaptım. Burs alıyordum. Fizik tedavi derslerini başarıyla hepsini geçtim, bursum devam eder mi? Devam ederse, tekrar YURTKUR'a başvurmam gerekiyor mu?

CEVAP: YURTKUR'a yeniden başvurmanız gerekir, senetlerinizin yeniden düzenlemesi için.

SORU: Cumhuriyet Üniversitesi'ni kazandım. Fakat, liseden henüz mezun olamadım. 11 Eylül'de sınavımız var, mazeretli olarak kayıt olabiliyor muyuz?

CEVAP: Muhtemelen mazeret kaydı için ek süre verilecektir. Aksi bir durum düşünülemez...

SORU: Karabük Üniversitesi İngilizce elektrik elektronik mühendisliği kazandım ama Karabük ve Karabük Üniversitesi hakkında fazla bir şey bilmiyorum. Sizden Karabük Üniversitesi hakkında yorum bekliyorum.

CEVAP: Pes doğrusu, hiç bilmeden nasıl tercih yaptın ki. Allahtan iyi bir üniversiteye düşmüşsün. Yeni ama çok önemli gelişme gösteren bir üniversite. Eminim ki memnun kalacaksın.

SORU: Tercih yaptım ve Kocaeli Üniversitesi Uluslararası ilişkiler bölümünü kazandım ama hala şüphelerim var, bu bölümden mezun olunca iş olanaklarını tam olarak bilmiyorum, bilgilendirirseniz sevinirim.

CEVAP: Bütün bunları orayı tercih etmeden önce düşünecektin. İyi bir üniversite ve iyi bir bölüm. Gerisi sana kalmış.


SORU: Üniversite tercihlerinde açık öğretim Eskişehir Anadolu Sosyoloji'ye yerleştim. Ek yerleştirmeden yararlanabilir miyim? Yararlanabilmek için kayıt yaptırmam ya da yaptırmamam fark eder mi?

CEVAP: Açık Öğretim'in kontenjan sınırı olmayan bölümlerini kazananlar aynı anda başka bir üniversitede de okuyabilirler ama kontenjanlı bölümler için aynı durum geçerli değil. yerleştirildikten sonra kayıt yaptırıp, yaptırmamanız önemli değil. şansınız olmuyor.

SORU: Ege Üniversitesi Biyoloji'yi kazandım. Sizce 2. yerleştirmeyle İzmir Üniversitesi Hemşirelik bölümüne girebilir miyim ?(puanım tutuyor). Biyoloji hakkında ne düşünüyorsunuz? Biyoloji 12. tercihim, hemşirelik 13. tercihimdi. Görüşlerinizi bekliyorum.

CEVAP: Madem bu kadar çok istiyordunuz hemşireliği niye daha öne yazmadınız. Şu saatten sonra değişiklik yapamazsınız. Biyoloji'ye devam. Üniversite ile görüşün belki onlar gelecek yıl için yatay geçiş olanağı sağlayabilirler.

SORU: Tercih listemdeki 2 yıllık 30 bölümden 18'i benim puanımın altında öğrenci almış. 20-30 puanlık bir fark var. Fakat ben yerleşemedim. Sanırım bu sefer ÖSYM'nin hata piyangosu bana vurdu. Ek yerleştirmede şansımı deneyeceğim, neden böyle oldu?

CEVAP: Ek puanlı öğrenciler ya da sınavsız giren öğrenciler sizi yanıltmış olabilir mi? Elbette ek yerleştirmeden yararlanabilirsiniz.

SORU: İlk tercih döneminde herhangi bir üniversiteyi tercih etmedim. Bu durum, ek yerleştirmede tercih yapmamda bir sorun yaratır mı?

CEVAP: Hayır hiç bir sorun yaratmaz.

SORU: ÖSYM'nin yayınladığı yerleştirme puanları dikkatimi çekti. Boğaziçi elektrik-elektronik en yüksek 616 , Boğaziçi Endüstri en yüksek 580, Boğaziçi Bilgisayar Mühendisliği en yüksek 579, Şifa Tıp tam burslu en yüksek 580, Bilkent Elektrik-Elektronik en yüksek 597, Bilkent Bilgisayar Mühendisliği en yüksek 582, ODTÜ Elektrik Elektronik en yüksek 578, buna benzer puanlar dikkatimi çekti. Benim bildiğim ve dersaneden aldığım bilgiye göre tam puan 575 olarak biliyorum. Bu durum da bir yanlışlık söz konusu mu yoksa hatamı var? Bu konuyu açıklarsanız memnun olurum.

CEVAP: Maksimum puana bakmak gerekir. Ek puanlar olabilir. Türkiye birincilerinin girdikleri bölümler belli onların puanının üzerinde başka puanların olmaması gerekir. Ama yine de araştıralım hep birlikte.

SORU: MF 4 sıralamam 56 bin. Tercihlerim arasında İTÜ Tekstil Mühendisliği (2010'da aldığı son öğrenci 58.800'üncü) , İTÜ Meteoroloji Mühendisliği-Türkçe (2010'da aldığı son öğrenci 63.500'üncü) ve Mimar Sinan Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama (2010'da aldığı son öğrenci 59.900'üncü) olmasına rağmen yerleşemedim. Kendimi üniversite hayatına ve hedeflerime hazırlarken aldığım sonuçla büyük bir hayal kırıklığı yaşadım. Nasıl böyle bir sonuç alabilirim hala inanmıyorum. Bir sene daha hazırlanmayı göze alamıyorum. Ek yerleştirmeleri bekliyorum fakat İTÜ'ye ya da İstanbul'daki devlet üniversitelerinde iyi bir bölüme yerleşme şansımın olmadığını düşünüyorum. Bir kurum yaptığı işi bu kadar eline yüzüne bulaştırabilirdi. Üzgünüm ama bu kuruma hiçbir şekilde güvenemiyorum ve yine onlarda bir hata olduğunu düşünüyorum. İtiraz dilekçemi göndereceğim, ne kadar önemsenir bilmiyorum. Benim durumumda öğrenciler olduğu duyumunu alıyorum ve köşenizde bizim sesimiz olmanızı rica ediyorum. Tercihlerim konusunda da sizden cevap alabilirsem, bir yön bulabilirsem mutlu olurum.

CEVAP:ÖSYM ya da başka bir kurumu suçlamadan önce, sorun nerede ona bakmak gerekir. Ortada bir yanlış var mı yok mu onu anlamadan ne söylense boş. Puanlar ve sıralar he yıl değişebiliyor. Bu yıl da çok değişiklik var. Umarım ek yerleştirmede hayalini kurduğunuz bölümlerden birisine girersiniz...
100 Soruda Üniversite Kayıt Sistemi100 Soruda Üniversite

0 yorum:

Yorum Gönder

Sayaç

Blog Arşivi

Design by araba-cı | MoneyGenerator Blogger Template by GosuBlogger